Sárgaborsó főzelék….

Hát ez az. Családunkban nem nagy egyetértés van sárgaborsó főzelék ügyében, tulajdonképpen csak nagy fiam szereti de ő nagyon. Kisebbik fiam immel-ámmal én meg úgy sem. Azért főzök néha, mert van kinek. érdekes módon ez az étel az amit nem kóstolok meg főzés közben viszont nagyon egyszerű. Ma ezt főztem, mert nekem még volt maradék étkem, kisebbik fiam a menzán eszik, nagyfiam van itthon és ő vevő rá. Íme a recept.
Hozzávalók:
Sárgaborsó, fokhagyma, só, “rántás”
A sárgaborsót főzés előtt, ha nem felejtem el, előző este, (ma elfelejtettem) beáztatom. utána lábosba kerül áztató lé nélkül annyi vízzel, hogy egy-két ujjnyival ellepje. Bele só és néhány gerezd fokhagyma, majd melegítés következik. A borsó első menetben nagyon felhabzik, és ha nincs résen a szakács, akkor a tűzhellyel csúnya dolgokat művel. Mikor már nem habzik, ott lehet hagyni, amíg szét nem fő, közben vizet neki, nehogy leégjen. Mikor már pépes, akkor berántom, hogy az állaga gyerkemnek megfelelő legyen. 
Mellé bélszínroló.
Ezt történt ma ebéd ügyben. Van rá más variáció, kíváncsi vagyok…..

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .