A szarvaspörkölt….

Tegnapi nap a baráti ebéd napja lett volna. Az ebéd elkészült de a buli elmaradt, egyrészt betegség, másrészt pedig bűnügyi helyszínelés miatt. Attól függetlenül, hogy senki nem törte rám az ajtót, az ebéd nagy részét elkészítettem. a főmenü a szarvaspörkölt volt . A gyerekeknek, nagy meglepetéssel készültem, amit most nem árulok el, de valahogy eljuttatom részükre…..
Íme a recept:
3 kg. szarvashús, jelen esetben lábszár és lapocka
3 nagy fej hagyma
15 dkg. füstölt szalonna
paradicsom, paprika, fűszerpaprika, boróka bogyó, borsikafű és vörösbor.
A húst felkockáztam, a hagymát apróra vágtam. A feldarabolt füstölt szalonna zsírját kiolvasztottam, azon a hagymát üvegesre dinszteltem, majd belezúdítottam a husit. Azt addig pörköltem, míg jól kifehéredett, ekkor bele az erkélyen növő paradicsomot, a bolti zöldpaprikát, a fűzserpaprikát, borókabogyót és borsika füvet. Annyi vizet adtam hozzá, hogy ellepje és fedő alatt el kezdtem párolni. Amikor már majdnem puha volt, nyakon zúdítottam vörösborral és abban puhára pároltam.
Ekkor jött a telefon, vendégeket haza irányítottam félútról, lángos tésztát hűtőbe, tócsni alapanyag hűtőbe, sütemény alapok, hűtőbe, mélyhűtőbe, fiataloknak gyors ebéd, majd autóba ültem és a még meleg pörköltből vittem egy kevés kostolót kedves öreg horgász barátomnak. Várom a visszajelzést, a tőle megszokott “fikázást”. Utána együtt, feleségével tovább csúnya bürokratikus feladatokat végrehajtani. Útközben beszélgetve azt is elmondták, hogy megkostólták az általam fogott keszeget is, és ízlett nekik, örülök, hogy annak is sikere volt. Remélem, hogy kedves horgász ismerősöm is evett belőle, mert úgy emlékszem, szereti….
Reményeim szerint a bulit megismételjük és úja meghívok mindenkit, akit most is. Jó lenne, ha el is jönnének….de ha nem megy nem fogom többé erőltetni.

Egy gondolat “A szarvaspörkölt….” bejegyzéshez

  1. bandar judi terpercaya október 22, 2018 / 7:11 de.

    tentu ada banyak hal yang mesti dipelajari menyanngkut topik ini.

    saya senang seluruhnya poin yang anda buat.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .