Mátra v.1.0

Le-es-fel-tura-a-kekesteton

Le és fel! túra a Kékestetőn. A túrát Demecs Norbi túravezető ajánlására tettük meg.

Szóval a túráról valamit. A sikeres Zengő túrán felbátorodva azt beszéltük meg a barátommal, hogy amikor a 40 éves diploma osztó találkozóra megyünk Debrecenbe megállunk egy rövid hegymászásra a Mátrában és az jó lesz nekünk. Akkor még nem sejtettem, hogy gyerekem és felesége is velünk tart. Ezt a túrát nem én találtam, de megtetszett, belefér az időnkbe és a fizikai állapotomba.

A túra leírása (forrás: https://kekesteto.hu/le-es-fel-tura-kekestetorol-matrahazara/):

A túrát a nagy parkoló végéből induló kék háromszög jelzésen kezdtük.

Nemsokára kereszteztük a csúcsra vezető műutat, ahol egyből a Jávoros-forrás pihenőjéhez érkeztünk. A forrásból sajnos már ritkán nyerhető víz.

A rövid pihenő után túránkat tovább folytatva még kétszer kereszteztük a műutat, majd egy útelágazáshoz értünk, melynek alkalmával további jelzésünknek a kék csíkra váltjuk, ami egészen Mátraházáig kísér bennünket.

Az út az úgynevezett Nagy-nyakban halad, amelynek kialakulása a Kékestetőről lezúduló csapadékvíznek köszönhető, úgy, ahogy a Somor-patak is, mely szinte végig kísérte utunkat.

A Tölgyes-bérc aljában futó villanypásztorral elkerített fiatal cserjeerdőt elhagyva ismét útkereszteződéshez jutottunk, melynek alkalmával továbbra is a piros kereszten folytattuk a túrát, északi irányba, Mátraháza felé. Itt letértünk a kék kör jelzésre, amin pár száz méter múlva a Szent László-forráshoz értünk.

Megkóstoltuk a forrásvizet, hiszen ez a Mátra egyik legtisztább, legízletesebb forrásvize, mely mindig gazdagon áll rendelkezésünkre.

A frissítő vízvételt követően visszatértünk a piros kereszt jelzésre és amint elértük az Edzőtábor felújított épületsorozatát, a domoszlói táborozók faháza mögött található lépcsősoron át a Naphimnusz Parkba jutottunk. Itt ránéztünk a Magyarok Nagyasszonya kápolnára.

A vallási kitérő után ráfordultunk a Kékes nyugati oldalára, az Országos Kéktúra vonalán, közel 3 km-es szakaszon kapaszkodunk vissza a Kékesre. Az útvonal először a műút mentén halad, majd egy rövid erdős sáv után kijutunk a Veronika-rétre és innen a „Déli”-sípálya gyepcsíkjain felkapaszkodva tértünk vissza Magyarország legmagasabb pontjára, majd onnan a parkolóban álló gépkocsinkhoz.